unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

03.05.2015

Prin Baragan spre Adancata


E weekendul cu 1 mai si nu am plecat nicaieri. Oricum Sambata a plouat deci nu a fost mare pierdere.. Se anunta pe facebook si pe la tv ca o sa fie etapa de campionat de motociclism viteza pe noul circuit de la Adancata de langa Urziceni, asa ca Sambata pe la ora 11 seara mi-am zis ca trebuie sa ma folosesc de pretextul asta si sa fac o plimbare de Duminica. Dar drumul pana la Urziceni e cam nasol si sunt doar 60km deci normal ca nu ma voi duce direct acolo! E o ocazie buna sa mai vad imprejurimile Bucurestiului.

frumusani
DN4 langa Frumusani
Cursa de la clasa "regina" adica cea de 1000cc e pe la ora 4 asa ca nu ma grabesc. O iau din loc la ora 12 fix. Vremea e perfecta: senin cu nori pufosi iar temperatura e la fix cat sa nu-mi fie nici frig nici cald. Am iesit din Bucuresti prin Popesti Leordeni pe DN4 spre Oltenita pana la Soldanu apoi stanga spre Luica si Manastirea.
Drumul asta mi-l aminteam ca fiind bun pentru ca era varianta pentru plimbare cu motorul pana la mare. Din pacate se pare ca iarna asta l-a cam afectat: asfaltul e ok 90% dar din cand in cand se casca cate un crater adanca si faza nasoala e ca sunt copaci stanga-dreapta drumului si gropile sunt mascate de umbra copacilor...asa ca dupa prima gaura luata in plin o lasa mai moale. Oricum peisajul e frumos deci e ok.

Padurea Ciornuleasa
Padurea Ciornuleasa
Un prim popas la intrarea in padurea Ciornuleasa. E foarte frumos aici, drumul e putin circulat si padurea aproape ca a acoperit complet drumul... a ramas doar un tunel verde prin care mai ales vara e o plcere sa treci pentru ca e foarte racoare.

Padurea Ciornuleasa
Padurea Ciornuleasa
Ajung la Manastirea si virez stanga pe DJ303 spre DN3 si Lehliu Gara. Drumul e foarte ok, sunt doar cateva sate, multe linii drepte dar din cand in cand mai apare o vale cu 2-3 viraje largi. Pe marginea drumului incep sa apara din ce in ce mai des plantatii de rapita. Aseara m-am vazut cu niste prieteni si radeam ca in fiiecare an sunt invazii de poze pe fb: infloresc papadiile, se umple de poze cu papadii, inforeste rapita, se umple facebookul de poze cu rapita. Asa ca incerc sa rezist tentatiei de a cadea in aceiasi capcana :). Unu, doua, trei campuri cu rapita.. deja sunt pe ambele parti.. ajung intr-o vale si totul e galben... gata nu se mai poate! e ca in windows95! ma opresc si scot aparatu'!

Langa Frasinet
Langa Frasinet

Langa Frasinet
Langa Frasinet
Dupa sedinta foto, plec mai departe si peste vreo 5km ajung la Frasinet si drumul traverseaza lacul cu acelasi nume. Apoi iar rapita, iar un lac, apoi rapita cu lac la pachet, mai fac niste poze si tot asa. Si se pare ca nu sunt singurul... mai e un motociclist singuratic care ma tot depaseste cand opresc apoi il depasesc din nou cand opreste el.

Lacul Frasinet

camp cu rapita pe DJ 201B
camp cu rapita pe DJ 201B
Deja s-a facut 14.00 si sunt abia la Lehliu Gara. Traversez autostrada A2 care e deja destul de aglomerata pe sensul spre Bucuresti...se intorc vamaiotii si mamaiotii. De aici o iau putin pe DN3 spre Bucuresti iar la Lehliu fac dreapta pe un drum care ar trebui sa ma scoata aproape de Urziceni. 

autostrada A2 la Lehliu Gara
autostrada A2 la Lehliu Gara
La inceput totul e ok, asfaltul ceva mai prost dar totusi acceptabil. E destul de aglomerat cu tot felul de oameni care merg pe mijlocul drumului, multe masini parcate aiurea, apoi o turma de vaci care a blocat tot drumul. O iau usor printre ele si recunosc ca mi-e cam frica. Unele vaci chiar se dau spre mine dar cand accelerez putin se sperie. Taranul ala care insoteste vacile e potrivit pentru job: e un bou! sta si se uita si nu face nimic. In fine... trec si de asta ies din sat si in fata se vede un drum pustiu cat vezi cu ochii. Mai merg putin si inteleg de ce.... Drum in lucru 10km! adica drum fara asfalt si cu pietris afanat! e de vis.. 

pe DJ 313 spre Horia
pe DJ 313 spre Horia
Ma opresc, ma uit pe harta poate, poate o fi vreo ruta ocolitoare dar din pacate nimic! E singurul drum. Am 2 variante: ori o iau pe aici, ori pierd cursa.  Dupa o pauza mai lunga ca sa-mi fac curaj, ma hotarasc sa plec. Ma gandesc ca peste 2 saptamani voi pleca spre Paris si in Apuseni o sa am o bucata de drum de vreo 30km fara asfalt deci ar trebui sa exersez putin. Chiar cand a plec, la vreo 500m in fata mea, vad o masina cum o ia brusc in lateral, iese de pe drum si pare ca se rastoarana. Ajung langa ei si din fericire nu au patit nimic, doar s-au infipt in sant si au ramas blocati. Din pacate nu am cum sa-i ajut asa ca plec mai departe.

pe DJ 313 langa Axintele
pe DJ 313 langa Axintele
Dupa vreo 12Km de mers cu 20-30km/ora, in sfarsit ajung la asfalt. Inca vreo 10km ajung in Cosereni, apoi trec Ialomita iar la Urziceni o iau spre Ploiesti pe DN 1D. In curand ar trebui sa vad circuitul pe stanga. Deja nu mai e cerul ala albastru de cand am plecat, spre sud, spre Bucuresti, se mai vede cer albastru, in schimb in fata si spre nord e un mare nor negru.

Motorpark Adancata
Motorpark Adancata
Motorpark Adancata este primul cirucit profesionist de curse din Romania. Deocamdata are vreo 3km dar cica urmeaza sa fie extins. Deocamdata de doar o fasie de asfalt fara degajamente de siguranta amenajate si o cladire cu boxele pentru pitstop. Atmosfera e ca de 1 mai: pe marginea circuitului s-a amenajat o terasa cu bancute si gratare cu mici si carnati. E ca la festival!
Am ajuns la fix, cam in 20 de minute urmeaza sa inceapa cea mai importanta cursa: cea a motoareleor de 1000cc. Dar ca sa fie totul mai interesant incepe sa ploua. Frumos! prima cursa pe care o vad live si va fi pe ploaie.
Mi s-a mai povestit: o cursa vazuta la fata locului nu e prea soectaculoasa pentru ca vezi doar un segment de circuit si nu ai ocazia sa vezi toate depasirile, sa stii care e clasamentul sau sa stii ce timpi scot concurentii pe tur. In schimb sunetu si senzatia pe care o ai cand trec motoarele turate la maxim cu 260 la ora pe langa tine, nu se compara cu nimic! e foarte tare!

Motorpark Adancata
Motorpark Adancata
S-a terminat cursa. Sunt murat bine pentru ca am stat in ploaie sa urmaresc cursa. Ma hotarasc sa plec dar ploaia care se oprise de vreo 15 minute, fix cand sa ma urc pe motor, incepe din nou!
Incep si eu propria cursa cu ploaia. Dupa ce ies din Adancata, in fata deja se vede cer senin, apoi drumul coteste putin spre stanga si nu mai e asa senin. Pare ca se opreste din nou, pe jos aproapre ca e uscat dar apoi dupa vreo 5km incepe din nou si mai tare. Ajung la Moara Vlasiei si aici pare ca s-a terminat. Dumul trece pintr-o padure si imi zic ca daca sunt langa Moara Vlasiei, astia trebuie sa fie codrii Vlasiei! :) Asa ca fac o pauza.

Padurea Moara Vlasiei
Padurea Moara Vlasiei
 Dar ai cu cine?!, dupa 5 minute incepe din nou sa picure... se pare ca ploaie nu face pauze de tigara si m-a ajuns din nou. De data asta plec si nu ma mai opresc!

fuga de ploaie
fuga de ploaie
Dupa cativa kilometri pare ca am scapat din nou...nu-mi mai fortez norcu dar parca e prea frumos! ma opresc si fac repede o poza dar nici nu ma mai dau jos de pe motor... ploaia e pe urmele mele!
Ii dau bice, mai ales ca drumul e perfect, si in 10 de minute ajung in Stefanestii de Jos si apoi in centura. Ajung acasa si pe spate sunt plin de noroi...sunt asa de jegos incat am speriat-o si pe Gabriela: "ce-ai facut bai?! ai cazut??" :).
In 10 minute ajunge si norul! e spectaculos! ploua torential!

delta vacaresti
L-am facut!