unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

19.03.2016

Nordkapp - planificare si buget



Articolul anterior: ideea


Mai sunt 110 zile pana cand voi pleca spre Nordkapp!
Din Decembrie de cand m-am hotarat sa plec am inceput sa planific in detaliu excursia mai ales ca timpul si bugetul sunt limitate. Primul pas a fost sa imi fac traseul apoi sa-l impart in aproximativ 20 de segemnte egale astfel incat sa reusesc sa il parcurg in 3 saptamani cu 2-3 zile de pauza. Mai mult timp nu prea am cum sa lipsesc de la munca... Pe hartie sunt aproape 10.000Km ceea ce inseamna ca voi avea in fiecare zi de parcurs aproximativ 500km. In primele 2 excursii facute de mine prin Europa am avut segmente de aproximativ 550-600Km deci acum ar  trebuie sa fie ok, doar ca sunt de 2 ori mai multe zile de mers. O alta provocare va fi daca va mai veni cineva cu mine pentru ca in momentul cand sunt mai multi e foarte greu sa te coordonezi astfel incat sa nu pierzi timpul cu multe opriri neprevazute.
Pasul 2: pronind e la o prima schita de traseu, am inceput sa caut sa vad cam ce e de vazut pe traseu. Am luat la mana Tripadviser, site-urile de turism ale fiecarei tari prin care voi trece si nu in ultimul o sursa foarte buna de reperat atractii turistice este Google Earth sau Maps: te uiti pe harta si acolo unde e densitatea mai mare de fotografii postate, inseamna ca e ceva de vazut.



Pasul 3 - cazarea. Bugetul este mic, deci voi lua cortul cu mine. Vestea buna este ca in tarile nordice, oamenii sunt iubitori de natura si civilizati si in consecinta este permisa camparea in aer liber aproape in orice loc, conditia fiind sa respecti cateva reguli de bunsimt. Daca va fi nevoie si voi fi cu banii la limita, voi apela si la varianta asta. In rest voi face cum am facut si pana acum: mi-am marcat pe harta toate camping-urile situate in zona in care se termina un segment de traseu. Pe drum voi incerca sa mai caut si cazari prin Airbnb si daca gasesc ceva convenabil voi dormi acolo, daca nu am tot timpul varianta cort. Ideea ar fi ca in medie sa reusesc sa ies la un pret mediu pe noapte de 20Euro.
Pasul 4: costurile cu drumul. Mai intai am verificat cu Ukraina sa vad daca e safe sa traversez partea de Vest si daca am nevoie de viza. Se pare ca situatia e ok iar viza nu mai exista. Apoi m-am interesat de taxele de drum si din fericire am descoperit ca nu va trebui sa platesc nicio taxa in niciuna din cele 12 tari pe care le voi traversa. Exceptia o face Ungaria unde se platesc autostrazile dar nu voi intra pe pe autostrada. Mi-am calculat distanta aproximativa parcursa prin fiecare tara, am aflat care este pretul benzinei si cu un consum mediu de 5 la suta rezulta ca va trebui sa cheltuiesc pe benzina in jur de 600Euro.
In plus va trebui sa folosesc si feribotul de cateva ori, mai ales in Norvegia. Voi avea 2 treceri mai lungi si cateva fjorduri de traversat. Asta imi mai adauga la buget inca vreo 200Euro.












In concluzie costurile minime vor fi urmatoarele: 600Euro benzina, 200Euro ferry-uri, 400Euro cazarile si inca vreo 600Euro de cheltuiala. Total 1800Euro. Normal ca daca vreau sa ma inscriu in bugetul asta, va trebui sa mananc mai mult de la supermarket.
Acum nu mai am decat sa-mi pun motorul la punct, sa ma mai dotez cu tot felul de echipament si gadgeturi si sa numar ziele pana la vara.


Citeste mai departe: Emotii pe ultima suta de metri



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu