unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

12.07.2016

Nordkapp, ziua 9 - 1+1 roata = oprire neprogramata

Articolul anterior: ziua 8


De cateva zile de cand am ajuns in preajma cercului polar nu a mai fost noapte dar nici nu am mai vazut soarele. In dimineata asta, iata ca in sfarsit se arata putin soare printre nori. Nu e cine stie ce dar totusi e bine. Andrei cu Adina vor sa mai stea putin sa se odihneasca mai ales ca e foarte frumos campingul de malul raului Kitinen asa ca eu cu Alex plecam mai repede adica pe la 11 fara un sfert.
Azi avem de facut aproximativ 500km pana undeva in apropiere de Nordkapp. De cand am ajuns in partea nordica a Finlandei, peisajul a ramas aproape la fel doar ca pomii sunt din ce in ce mai mici si mai rari din cauza climatului mai aspru. Pe alocuri  copacii dispar complet si ramane doar un peisaj in genul celui din golul alpin de la noi. Acest lucru combinat cu aspectul drumului care are linii drepte nesfarsite si sunt doar putin valurite de dealurile pe care le treaverseaza, te duce putin cu gandul la drumurile americane gen route 66.

reni in Laponia
Dar e o mare diferenta: la un moment dat, ma uit in stanga si observ un ren care paste linistit la marginea drumului. Apoi dupa cativa kilometri inca unul pe partea dreapta. De data asta apuc sa opresc si observ ca in padure mai sunt inca vreo 10. Au si pui. Din pacate sunt destul de timizi si nu vor sa stea la poza asa ca plecam mai departe. Nu trece mult timp si dam peste un ren care s-a oprit in mijlocul drumului. Alex trece usor pe langa el iar renul fuge in partea stanga a drumului. Cand ajung si eu, renul imi taie calea si imi trece pe partea dreapta iar cand ajung in dreptul lui o ia la fuga in paralel cu mine pe langa motor… Asta e nebun! Cred ca vrea sa facem o liniuta J. Alearga cam cu 30km pe ora din cate vad iar dupa vreo 50 m renunta si fuge inaopi in padure. L-am facut!

Langa Satannen
Mai mergem vreo jumatate de ora si norii incep din nou sa se indeseasca, iar in zare se vad zone unde sigur ploua. Nu dureaza mult si intram in ploaie, doar ca in 5 minute se opreste si iese din nou soarele, apoi din nou istoria se repeta, si tot asa pentru vreo 100 de kilometri. Ai impresia ca treci pur si simplu prin niste perdele de ploaie. Drumul e aproape pustiu, singurele vehicule pe care le mai intalnim sunt masini cu rulote si motociclisti. Chiar e amuzant ca la cat de pustiu e drumul, ne oprim la un moment dat intr-un popas si lasam motoarele putin mai in drum, iar vanzatorul de acolo ne spune sa le mutam ca poate vrea sa treaca cineva… cine?! Nu e nimeni!

Langa Ivalo
La Ivalo ne mai oprim odata pentru realimentare si ii dam bataie. Inca e soare iar drumul incepe sa fie chiar interesant. Au inceput sa apara si niste dealuri putin mai serioase si drumul serpuieste pe malul unui rau. In sfarsti mai avem si noi parte de cateva curbe! Pe la ora 14 incepe sa ploua din nou dar de data asta trec cele 5 minute si nu se opreste… tot mergem in speranta ca se va opri la fel ca si pana acum. Doar ca ploaia se incapataneaza sa cada si se si inteteste. E cazul sa ne oprim sa mancam si sa-I asteptam si Andrei si Adina care intre timp s-au regrupat cu colegii nostri de drum, cei din Iasi.
Trece o ora si ploaia tot nu s-a oprit. Asta e… ma echipez de ploaia si plecam mai departe.

Primul indicator spre Nordakapp
Desi ploua, moralul mai creste putin pentru ca intalnim primul indicator rutier catre Nordkapp: mai avem 365km. In 50 km ajungem la granita cu Norvegia. Oprim sa alimentam pentru ultima oara in Finlanda unde totusi benzina e ceva mai ieftina. Alimentam si cu cateva beri. Dupa vreo 15 minunte apare si restul grupului: Andrei, Adina si cele 2 motoare din Iasi. Suntem in formatie completa din nou. Ploua deja de 3 ore si lumea cauta tot felul de solutii sa rezolve micile brese in echipament: unii  isi mai iau manusi, altii sosete sau spray de impermeabilizat inclatamintea. La mine pare ca banda adeziva aplicata cu 2 zile in urma inca isi face treaba.
Plecam cu totii spre Norvegia. Ploua in continuare si temperatura a ajuns la vreo 8 grade. Nu ne dorim decat sa ajungem odata la cazare, intr-un loc uscat si sa ne odihnim. Pe la ora 7 ajungem la un fiord. In capatul acestuia, 100 km mai la nord, pe o insula e Nordkapp. Deja peisajul s-a schimbat complet: acum pe o parte a drumului avem marea iar pe partea celalata avem muntii. E spectaculos! Varfurile muntilor sunt ascunse de nori de ploaie, pe alocuri se zaresc petice de zapada iar din loc in loc se vede cate un fir de apa care coboara aproape vertical printre stanci.

dupa Lakselv
Ploaia refuza sa se opreasca desi la meteo spuneau ca la ora asta ar cam trebui sa se termine. E timpul sa ne oprim. In primul sat intrebam de cazare dar totul e ocupat. Mai avem o sansa in Repvag, urmatorul sat la vreo 30km. Drumul si peisajul devin din ce in ce mai spectaculoase. Cum sa explic?... imaginati-va cum ar arata Transfagarasanul daca ar creste nivelul apei marii pana undeva la cota 1600 adica undeva pe la cascada Capra… Fix asa arata si aici! Nu mai sunt copaci, sunt doar stanci, muschi, licheni sim area.
Dupa cateva curbe intram intr-un tunel. Are vreo 3 km. Macar aici nu mai ploua. La iesirea din tunel urmeaza o curba si drumul se ingusteaza. Eu sunt ultimul  si in fata mea e Alex. De dupa colt, din curba apare un tir iar drumul fiind foarte ingust il surprinde pe Alex care evita in ultimul moment un impact intre cutiile laterale si tir. Cred ca a trecut la vreo 15cm cu cutia stanga de remorca tirului. Apoi pare sa se redreseze din eschiva, doar ca in secunda urmatoare I se opreste motorul si franeza brusc in fata mea. Franez si eu cat pot doar ca nu mai reusesc sa opresc la timp… pe jos e ud. Ma infig cu roata si farul in spatele lui. E ok nu a cazut niciunul, doar ca atunci cand dau sa plec ghidonul se misca foarte greu! La dracu! Sa vezi ca s-a indoit furca…. Reusesc sa imping motorul pana pe marginea drumului si incepem sa ne uitam. Nu e furca… e roata… e pe janta. De la impact s-a taiat amvelopa si s-a indoit serios si janta. Perfect! Suntem in mijlocul pustietatii, e Duminica, e 9 seara, ploua si e frig! Si mai suntem si in Norvegia unde e foarte scump totul.

problem....
detaliu de janta...
time out..
Incerc sa umflu roata cu o pompa dar nu am nicio sansa. Janta e indoita de poti sa bagi degetul, iar taietura nu imi dau seama daca e patrunsa pana pe partea cealalta. Ideea e ca nu am cum sa mai misc motorul de aici. Sun la o firma de asistenta si cam dupa o ora de asteptat in ploaie, imi trimit un camion sa ma ia. Intre timp Andrei a gasit cazare in satul urmator, in Repvag. Vorbim cu soferul si acesta ne spune ca va duce motorul in urmatorul orasel la vreo 40km iar pe mine ma va lasa la cazare urmand ca maine la prima ora sa comande o anvelopa noua si sa incerce sa indrepte janta. Problema e ca daca nu reuseste sa o indrepte, va trebui sa comande una noua si asta in cel mai bun caz va ajunge maine la ora 4.

In drum ne lasa si pe noi la cazare iar el pleaca mai departe cu motorul… Practic am dat motorul unui strain fara sa semnez nimic… Sa vedem maine ce reusim sa rezolvam.  Anvelopa nu va ajunge mai repede de ora 1 deci maine program de voie! Putem dormi cat vrem!

citeste mai departe: ziua 10



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu