unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

21.07.2016

Nordkapp, ziua 15 - cu metroul prin Norvegia

Articolul anterior: ziua 14

Ora 9.10, ne trezim ca boierii, iesim in prispa si ce sa vezi... azi avem soare! Mai sunt cativa nori, dar in general e senin si e mult mai cald. Dupa ploiaia de ieri lantul meu e plin de noroi si uscat asa ca ma apuc sa-l curat. Pe la 11.20 plecam. Soseaua e perfecta, e uscata, asfaltul e ca-n palma, peisaul e superb... ce sa mai, un inceput de zi perfect!

camping in Sande
pe feribot de la Lavik
Intr-o ora ajungem la Larvik de unde trebuie sa luam un feribot. Aici intram in vorba cu un batranel norvegian cun BMW K1600. E limuzina de la BMW, si omul ne povesteste ca e fermier si ca poate sa plece in concediu doar in luna august dupa ce a strans recolata. A umblat prin toata Europa de Vest si acum il bate gandul sa vina si prin Europa de Esti, si prin Romania. Omul, e relaxat, are tot ce-i trebuie, traieste din agricultura si pare ca isi permite orice, inclusiv sa iasa in timpul saptamanii la o plimbare cu motoarele cu prietenii.

Bergen
Dupa feribot, mai mergem putin si iata-ne in Bergen. Intram in centru, ne parcam motoarele si plecam la o scurta plimbare, poate gasim si ceva sa mancam. Orasul e foarte simpatic, e inconjurat de munti pe o latura, si de mare si insule pe cealalta latura. Chiar pe malul apei, in centru, gasim o piata de peste, unde la tarabe gasest tot ce vrei: peste proaspat, homari, crabi, balena, creveti, scoici. Toate sunt proapeste si ti le gateste pe loc. Nu putem rezista tentatiei asa ca mancam pe saturate din toate bunatatile.
Pe la 4 plecam mai departe. Drumul e destul de aglomerat pentru ca e soseaua care face legatura cu Oslo, Bergen fiind al doilea oras ca marime din Norvegia. Dupa vreo 20km de mers aproape bara la bara iesim pe un drum secundar. E perfect aici, sunt doar cateva masini si peisajul e din nou superb, de parca ar fi altfel in vre-un loc prin Norvegia.

cascada langa Eikedalen
spre Jondal
De cand am plecat azi dimineata am trecut prin vreo 50 de tuneluri. Le-a numarat Adina. Si nu tuneluri scurte, tuneluri de 2-3 chiar 5 km. Pe drumul asta pe care suntem acum, la ce trafic e si la cum arata drumul nu te-ai astepta sa mai gasesti vreun tunel. Drumul e destul de ingust, pe alocuri abia incape sa treaca un camion. Dar iata ca norvegienii chiar si pe un drum ca asta, nu s-au putut abtine si au tras niste  tuneluri. Ajungem cu numaratoarea la 58 si cand credeam ca mai mult nu se poate, iata ca dam peste un tunel de 10km! E ireal, mergi si mergi, in linie dreapta si totul in jurul tau e identic: peretii de stanca, luminile pe tavan, si linia punctata pe mijlocul soselei. Atat, si asta timp de 8-9 minute... Apoi iesim din tunelul asata, mai mergem putin si dam peste tasu'! tunelul de 11,5 km. Azi au fost in total 65 de tuneluri, pe numarate! Deci practic din cei 360km parcursi astazi, aproximativ 70-80km au fost prin tunel. Si chiar azi cand e soare, noi sa mergem prin pamant...

cascada Latefossen
La Odde intram din nou pe un drum principal si dupa cativa kilometri dam peste o cascada. Asta e marcata pe sosea ca punct de inters, pentru ca altfel am trecut pe langa zeci de cascade si nu ne-am sinchisit sa oprim. Aici macar sunt doua cascade una langa alta. Ne oprim pentru cateva poze apoi dupa cativa kilometri iesim de pe drumul european catre Seuda unde ne-am rezervat o cabanuta.

drumul 530 spre Sauda
Drumul asta este foarte tare! este foarte ingust, si practic traverseaza toate tipurile de peisaj: la inceput megem pe costa unui munte pe malul unui lac, apoi urcam si ajungem intr-o zona montana plina de stanci si cu petice de zapada. Sunt atatea satanci incat ai impresia ca ai ajuns pe luna... Drumu sperpuieste printre pietroaie si lacuri de munte apoi coboara intr-o vale si continua printr-un canion. Pe la 9 reusim sa ajungem la camping. Avem o cabanuta cu tot ce ne trebuie: bucatare, baie, televizor. Andrei vine cu ideea stralucita sa facem gratar. A vazut un magazin chiar langa camping si acolo au de toate: gratar de unica folosinta, coaste, frigarui si fripturi de porc.
O zi perfecta se termina perfect: o masa calda cu friptura si bere.