unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

09.07.2016

Nordkapp, ziua 7 - la murat in Finlanda

Articolul anterior: ziua 6


Aseara am stat pana tarziu la sprituri si ne-am culcat pe la 2. Dimineata ne-am trezit si primul lucru pe care l-am observat a fost ca sacosa cu mancare era imprastiata peste tot si pasarile ne mancasera mancarea… ce prosti! Zici ca suntem pantofari d’aia care nu au mai stat niciodata la cort! Asta e… noroc ca supermarketul e chiar la iesirea din camping asa ca ma duc sa refac proviziile.

Pana mancam, pana ne dusam si impachetam se face ora 11.30. Intre timp se casca si o gaura in nori si se arata putin de cer senin. E timpul sa plecam, tot spre nord. Pana iesim din Helsinki e putin aglomerat, mai dam si de un mic ambuteiaj pentru ca a fost un accident in lant pe autostrada, apoi traficul devine ok.
camping la Helsinki
Din pacate la orizont apare un nor negru iar in spatele lui cerul e gri uniform. Imediat cum ajungem sub nor, incepe sa ploua. Nu foarte tare, doar o burnita marunta, suficient cat sa ne faca sa oprim pentru echipare. Eu sunt optimist si ma decid sa mai merga asa, sperand ca scapam rapid de ploaie. In Finlanda, oamenii sunt foarte pretenosi: la toate benzinariile vine cinva care fie ne intreaba unde merge si de unde venim, fie sunt motociclisti care ghici unde merg? Tot la Nordkapp…
Plecam mai departe dar nu avem noroc… Dupa vreo 20 de kilometri le fac semn baietilor din fata sa oprim sa ma echipez si eu. Singurul punct vulnerabil in echipamentul meu, sunt cizmele, care au o zona din material textil pe unde intra apa, asa ca Andrei se duce sa cumpere o rola de “duct tape” adica banda adeziva, d’aia de vezi in filme cand ia cineva ostatici si le pune banda peste gura. Il intreaba, pa vanzator daca are, si asta, nu prea stie engleza dar intelege ceva cu “duck” asa ca il trimite pe Andrei la restaurantul de alaturi…. A crezut ca vrea vre-o fruptura de rata… In final reuseste sa o gaseasca, normal ca nu la restaurant… Ne badajam cizmele cu scotch si plecam.
Sunt 15 grade si ploua mocaneste, dar macar avem un fel de drum expres si ne miscam repede. Ploaia se joaca cu nervii nostri, ba pare ca se opreste, ba se inteteste…si tot asa ne tine pret de vreo 2 ore. Banda adeziva isi face treaba pentru ca sunt inca uscat.

protectie de ploaie
Dupa ce trecem de Lahti, ploaia da semene ca se opreste. Mergem deja de vreo doua ore prin ploaie si moralul e cam la pamant. De cand am ajuns la Tallinin, in urma cu 2 zile, nu am mai vazut soarele iar de cand am intrat in Polonia, peisajul e aproape neschimbat: Aceleasi paduri de pini sau de mesteceni si conifere, drumuri drepte peste dealuri line si asfalt impecabil. Totusi, in Finlanda sunt mult mai multe paduri. De fapt, 80% din drum e prin padure. Felul in care arata padurile astea si faptul ca peste tot se vad stanci te face sa crezi ca esti undeva la munte la noi in tara, doar ca cineva a luat peisajul si l-a aplatizat.
distractie in benzinarie
Pe la ora 6, in sfarst apare soarele!. Oprim intr-o parcare sa ne bucuram de peisaj si sa ne incalzim, dar pare ca a fost doar “publicitate”… a iesit doar vreo juma’ de ora si apoi cerul s-a acoperit din nou cu nori. Apoi dupa vreo ora a iesit din nou cateva minute si iar a disparut…
In seara asta ne-am decis sa dormim in salbaticie si vremea e un factor important pentru o seara reusita. Prognoza nu e prea favorabila, pare ca urmatoarele cateva zile vom avea parte numai de vreme de genul asta. Mai bine nu ne mai uitam pe nicio prognoza.



Pe la ora 9.30 ajungem in preajma lacului unde ne-am propus sa incercam sa campam. Ne-am pregatit pentru seara asta: in urma cu vreo 200 de kilometri ne-am cumparat fripturi, carnati, carbuni, tavite din aluminium pentru gratar… tot ce mai avem nevoie, e sa gasim un loc bun de campare. Intram pe un drum forestier, si dupa doua curbe dam de locul ideal: e fix pe malul lacului, avem vatra pentru foc, avem mese si bancute si locuri de campare. Si nu e nimeni! Nici nu speram la mai mult de atat! E perfect. Ne instalam corturile, si aprindem focul. Pana sa se faca jarul pentru gratar, ne vine mareata idee sa facem frigarui pe bat cu slanina si paine. Rezultatul e ceva incredibil!! Cred ca nu am mai mancat de mult ceva atat de gustos! Facem vreo 3 serii de frigarui si la ultima mai adaugam si niste branza. E demential! Nu stiu daca o sa mai intre si friptura pentru ca deja ne-am saturat. Inchei aici pentru ca friptura e pe gratar iar tastatura e deja unsuroasa de la slanina…


livingul
cazare la malul lacului
slanina la protap
Maine vom ajunge la Mos Craciun. As zice nopate buna! Dar e ora 12.06 si inca e lumina. Mai sunt 3 ore si rasoare soarele...

citeste mai departe: ziua 8



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu