unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

Vidra - Lepsa - Ojdula


Indicativ drum: DN 2D

Ruta: Vidra - Lepsa - Ojdula

Lungime: 73 km

Caracteristici traseu:
calitate asfalt: foarte bun, segmentul Lepsa - Ojdula a fost asfaltat in 2015
relief: zona de munte
altitudine minima: 350 m
altitudine maxima: 1160 m
viteza medie: 70-80 km/h

Harta:


Cai de acces: De pe DN2, la Focsani, se intra pe DN 2D catre Targu Secuiesc
De pe DN11 sau DN 11B, la Targu Secuiesc se intra pe DN 2D catre Focsani


Descriere drum:
Venind dinspre Focsani, soseaua este destul de plata si anosta cam pana la Vidra. Odata trecuti de Vidra, valea raului Putna se ingusteaza, dealurile devin din ce in ce mai inalte si  soseaua incepe sa unduiasca pe malul stang al Putnei. Aceasta portiune pana la Lepsa este foarte placut de parcurs: curbe largi, vizibilitate destul de buna si trafic destul de redus. Dupa Tulnici soseaua incepe sa urce ceva mai accentuat si se afunda in padure. Avem parte de un prim ac de par. Pe nesimtite desi sunt aproximativ 38km nici nu realizezi ca ai ajuns la Lepsa. Aici dupa ce trecem de un mic tunel avem pe partea stanga cascada Putna apoi incepe statiunea Lepsa.

langa Lepsa
tunel langa Lepsa

langa Gresu
langa Gresu

in varful pasului Musat
in varful pasului Musat

Din Lepsa incepe urcusul in pasul Musat. Segmentul dintre Gresu si Ojdula a fost asfaltat la sfarsitul anului 2015, inainte aici fiind doar un drum forestier. Acum soseaua a fost largita, pe zonele de rampa sunt 2 benzi pe sensul de urcare, au fost facuti pereti de sprijin, parapeti, etc, drumul fiind adus la standardul de drum national.
Spre deosebire de majoritatea trecatorilor de altitudine din Carpati, acest drum urca destul de lin, sunt multe curbe largi, serpentinele sunt de asemenea largi si cel mai bine este ca soseaua este mai mereu libera. 
Drumul nu ofera prea multe locuri de belvedere pentru ca pe 90% din lungimea lui, traverseaza paduri. In zona de varf a trecatorii, soseaua traverseaza o zona despadurita si aici avem ocazia sa admiram imprejurimile.
De aici soseaua patrunde din nou in padure si incepe sa coboare mai intai destul de lin apoi in apropiere de Ojdula, avem parte si de o serie de cateva serpentine. Imediat ce trecem de serpentine, iesim din padure si intram in satul Ojdula. Acesta este capatul trecatorii: soseaua redevine plata iar peisajul e din nou de ses.

Video:



<< Inapoi la lista trasee

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu