unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

03.04.2016

Subcarpati


A venit din nou weekend-ul si de data asta nu am niciun plan. Ma gandesc sa stau acasa mai ales  ca si saptamana trecuta am iesit la plimbare pana in Bulgaria si am fost si la marsul moto organizat de Black Helmets iar peste o saptamana am planificat o tura de 2 zile pana la Lepsa.
E vineri seara, stau pe net si ascult muzica...am pus niste Subcarpati.. si dupa cateva melodii imi vine o idee! Cum ar fi sa fac o tura de o zi prin Subcarpati! Ar fi interesant! Asa ca deschid harta si dupa cateva minute traseul e gata: Bucuresti - Rm Valcea - Curtea de Arges - Campulung - Fieni - Comarnic - Valea Doftanei - Valenii de Munte - Cislau - Mizil - Bucuresti. Sunt aproape 600km, cam mult pentru o zi dar imi spun ca e o ocazie buna sa exersez pentru excursia spre Nordkapp. Acolo voi face etape cam de 500km dar voi avea si zile cu peste 600km.


Asa ca iata-ma Duminica dimineata treaz la ora 7.00 iar la ora 7.45 deja pe motor. Desi au anuntat ca la pranz vor fi in jur de 17 grade la ora asta e cam frigut. Panoul de la iesirea pe A1 imi confirma: sunt doar 5 grade si deja au inceput sa-mi inghete mainile. Mi-am luat si manusile de iarna dar nu prea as vrea sa le pun pentru ca sunt incomode. Aoleu ce plictisitoare e autostrada asta! cred ca am parcurs-o de cel putin 50 de ori pana acum si la ora asta mai e si pustie. La km 50 ma opresc sa ma dezmortesc si sa ma mai inclazesc. Nu prea am rabdare sa stau si in 5 minute o iau din loc. Parca a doua parte de autostrada trece mai repede iar temperatura a crescut pana la 7 grade.
Pe la 9.30 ma decid sa opresc la o cafea pe Dealu Negru. Afara e soare si placut asa ca ma asez la terasa. Dupa cateva minute se aseaza langa mine un cuplu destul de pitoresc: el un "ceafa lata" cu masina de teren, ea o piti in toata regula. Si incep dicutiile:
- Draga te rog sa fii atent cu cafeaua aia sa nu-mi patezi camasa asta rosie ca e noua! Eu acum o sa beau doar cafeaua si o sa iau paharul sa fumez in masina.
- Nu, te rog sa fumezi acum pentru ca abia am spalat masina si daca fumezi o sa vrei sa deschizi geamurile si o sa ramana urma pe geam!
- Idiotule! de ce nu ai spalat masina aseara?! Nu stiai ca azi trebuie sa ma duci la Bucuresti si eu fumez in masina?
- Draga, te rog sa te abtii inca vreo 10-20 minute sa fiu sigur ca s-a uscat masina...
Si tot asa continua vreo 10 minute!

Blidari
Viaduct Blidari
Imi beau repede cafeaua si plec sa scap de urletele astora. Dupa 10km, la Blidari fac dreapta spre Curtea de Arges. Incepe sa fie interesant pentru ca pe aici nu am mai fost cu motorul. Drumul e ok destul de virajat pe alocuri dar si multe zone denivelate. Imi dau seama ca mi-am ales weekend-ul perfect pentru tura asta: e perioada cand infloresc pomii iar in zona de deal e plin de de pomi fructiferi. E superb, sunt livezi si dealuri intregi pline de pomi albi sau roz iar pe fundal se vad muntii care sunt inca cu zapada pe varfuri.

DN73C









Dupa Curtea de Arges o iau spre Campulung. Din pacate sunt foarte multe sate dar intre ele sunt segmente de drum spectaculoase cu multe curbe, cateva ace de par dar si multe gropi. Desi drumul e relativ pustiu la Domnesti dau peste un mare ambuteaj. Sunt zeci de masini parcate pe ambele parti ale soselei si sute de oameni. Dupa cum am aflat mai tarziu, se pare ca era Targul Pastramei si daca e cu mancare, chiar daca e postul Pastelui, lumea da navala.
De la Campulung o iau spre Targoviste iar la Voinesti o iau la stanga spre Fieni. E un drum ingust si destul de bun care serpuieste pe firul unei vai dar din pacate exista un segment de vreo 4km neasfaltat. Sper sa fie cat de cat pietruit si sa nu fie noroi. Si se pare ca am noroc: drumul nu are gropi si e uscat. Dar fericirea nu tine prea mult pentru ca intr-adevar nu are noroi, e ceva putin mai rau: pietris necompactat. E ca si cand ai merge pe bile... imi fug amble roti ca dracu si sunt convins ca nu voi scapa fara o cazatura. In unele locuri las motorul sa marga singur la vale, tin ambele picioare pe jos si merg la pas. Parca nu se mai termina si deja ma trec toate cladurile. Zonele cu pietris alterneaza cu zone ok si dupa vreo 20 de minute reusesc sa ajung din nou la asfalat. Am scapat!

Rau Alb si Piatra
Intre Rau Alb si Piatra
Intre Rau Alb si Piatra
Provita
Langa Provita de Sus
Secaria
Langa Secaria

De la Fieni ar fi un drum mai scurt pana la Comarnic dar tot asa, se pare ca exista o bucata de cativa kilometri fara asfalt. Ma hotarasca sa ocoloesc prin Pucioasa, apoi Valea Lunga si Provita. Deja sunt in intarziere. Mi-am propus sa ajung la ora 6 acasa sa prind startul cursei de Formula 1. Se pare ca va trebui sa scurtez tura si de la Valeni va trebui sa o iau spre Bucuresti pentru ca nu mai e timp. Sa vedem...
De la Valea Lunga spre Provita exista o ciudatenie: drumul este foarte ingust, cam de 4 m, apoi undeva la vreo 10km de Provita incep sa apara stalpi de iluminat pe margine, soseaua se lateste la 2 benzi destul de late si deodata zici ca esti pe un drum national. Doar ca urcusul este foarte abrupt, poate cel mai abrupt drum asfaltat din cate am mers eu. Apoi la intrarea in Provita soseaua se ingusteaza brusc la loc la 4m.
La fel ca si pana acum drumul ar fi perfect pentru motor doar ca din pacate pe multe portiuni asflatul este foarte prost si denivelat.
De la Comarnic o iau spre Valea Doftanei. Soseaua asta daca ar fi reasfaltata ar fi superba! Drumul urca printre case, numai ace de par foarte stranse si abrupte si cand ai impresia ca ai ajuns in varf, urcusul incepe din nou. Apoi cobori in satul Secaria si urmeaza un nou deal, si alte ace de par si curbe pana in Valea Doftanei.
In sfarsit ajung la lacul Paltinu care azi are o culoare superba. Am mai fost pe aici primavara trecuta dar atunci vremea era mohorata si lacul era cenusiu. Azi e senin iar lacul are o tenta de verde - turcoaz.

Paltinu
Barajul Paltinu
Lacul Paltinu
Lacul Paltinu


S-a facut deja 3.30 si deja mi-e clar: va trebui sa scurtez traseul daca vreau sa ajung la 6 in Bucuresti. Mai fac cateva poze cu lacul si cu barajul si am fugit. Pana in Bucuresti nu voi mai opri. Imi stabilesc niste tinte: la maxim 16.20 va trebui sa fiu la Valeni, apoi la maxim 16.50 va trebui sa intru pe autostrada. Asa ca de aici incolo plimbarea se transforma intr-o cursa contra cronometru. Intre Campina si Valeni din nou o surpiza placuta: un drum plin de suisuri si coborasuri si foarte multe curbe, dar ca de obicei placerea este stricata de portiuni cu asfalt foarte prost.
Reperele stabilite sunt bune si iata ca la 16.50 intru pe autostrada, la 17.20 sunt pe centura Bucurestiului si la 17.45 intru in casa.
Mi-a iesit...am reusit sa ajung chiar mai repede... doar ca dupa o doua ore de stat in sa pe drumuri denivelate si pe autostrada sunt rupt! fundul e tabacit si ma doare imreuna cu toti muschii de la picoare si maini... probabil ca pe la 10 voi dormi bustean.
A fost o repetitie buna: aproape 600 km pe drumuri intortocheate si lente, facuti cam in 10 ore.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu