unuplusdouaroti.blogspot.com Web analytics

08.07.2016

Nordkapp, ziua 6 - motoru' cu vaporu'

Articolul anterior: ziua 5

Azi e zi de pauza. Avem doar de trecut din Tallinn in Helsinki. Ne-am propus sa ne trezim ceva mai devreme, sa vizitam putin centrul orasului, si apoi sa ne suim pe vapor iar seara sa vizitam Helsinki-ul. Doar ca la ora 8 cand am deschis ochii, afara era mohorat si ploua torential. Am mai dormit pana pe la 9 si ne-am dat seama ca partea cu turismul prin Tallinn a picat. Asa ca am luat-o usor si la10.30 am plecat. Am avut noroc: in primul rand, fix cu 10 minute inainte sa plecam, s-a oprit ploaia. Apoi, motoarele noastre au dormit peste noapte intr-un garaj, deci sunt perfect uscate.

garajul din Tallinn
In 15 minute suntem in port si aici ne despartim: Andrei si Adina au bilete la un vapor, noi la altul. Ei pleaca cu vaporul de ora 12, noi cu cel de ora 12:30, asa ca eu cu Alex, suntem nevoiti sa ajungem mai repede in port si suntem primii la coada, la urcarea pe feribot. Dupa 10 minute mai apare un motociclist finlandez care se intoarce din Germania de la un festival BMW. Ne povesteste ca a fost prin toata Europa inclusiv prin Romania unde i-a placut foarte mult si unde normal ca a fost pe Transfagarasan.

terminalul D in Tallin
in cala la Baltic Queen
La ora 11.40 se da drumul la acces pe vapor. Baietii de la Tallink ne leaga motoarele de punte ca sa nu se rastoarne in timpul calatoriei, pentru ca marea e destul de agitata. Lasam totul pe motor si ne urcam pe "sundeck" la etajul 10 sa vedem plecarea din port. Sundeck e un nume impropriu pentru ca afara sunt 15 grade, bate vantul si deasupra plutesc niste nori grei de ploaie.
Pe vapor toata lumea misuna cu bax-uri de bautura, ba chiar unii au carucioare burdusite cu zeci de bax-uri. E semn ca vom ajunge in iadul betivilor: tarile scandinave, unde berea la supermarket pleaca de la 3 euro in sus iar la restaurant nici nu mai zic... Apropo' de betivi, asa te simti pe vapor, zici ca ai baut toata noaptea, vaporul are un usor tangaj, te ia ameteala, iar cand mergi ti-e greu sa tii o linie dreapta.

portul din Tallinn
Dupa ce mancam un meniu putin cam scump, plecam sa exploram atractiile de pe vapor. Chiar langa  restaurant exista un bar cu formatie si aici un fel de matusica de vreo 50 de ani intretine atmosfera cantand niste slagare estoniene. Lumea pare sa aprecieze spectacolul pentru ca toti batraneii sunt pe ringul de dans cu sotiile lor si le invartesc cu incetinitorul pe ritumul muzicii. Plecam repede sa nu ne deprimam.
La ora 4 fix, parcam vaporul, adica blocul de 10 etaje in port la Helsinki. Aici macar nu mai ploua...
Reusim sa ajungem pe bajbaite in centul orasului pentru a ne reintalni cu Andrei si Adina. Orasul e simpatic dar atmosfera e destul de mohorata. Problema e ca nu am vazut niciun motor pe strada si nici motoare parcate si nu stim daca e ok sa parcam taraneste ca in Romania pe trotuar, sau trebuie sa parcam pe locuri marcate si sa platim parcarea. In final ne decidem sa parcam pe o straduta laturalnica pe locuri marcate, cand auzim claxoane si niste muncitori ne fac semne disperate. Probabil ca nu e ok unde vrem sa parcam, dar se dovedeste, de fapt, muncitorii sunt romani si ne-au observat numerele de inmatriculare si vin sa ne salute. Noroc cu ei ca ne indruma catre niste locuri de parcare pentru motociclete unde nici nu e nevoie sa platim.

andocarea la Helsinki
caedrala din Helsinki
Helsinki
Pana sa apara Andrei, plecam la o plimbare prin oras. Prima oprire e pe treptele catedralei din Helsinki, doar ca aici in loc sa auzim muzica de orga, auzim niste muzica de la un concert rock. Pare ca e aproape, asa ca o luam pe urmele sunetului sa vedem ce se intampla. Pana la urma descoperim ca de fapt e un mega festival de rock in centul orasului, intr-un parc, si toata lumea s-a adunat sa asculte muzica. Cei care nu au bilet, stau pe iarba cu o bere, o vodka, si asculta muzica. E misto atmosfera: in tot centrul orasului rasuna muzica si se simte energia aia pe care o ai cand te duci la un concert si esti nerabdator sa ajungi in fata scenei.
Din pacate nu avem bilet si trebuie sa plecam sa cautam cazare. Ne decidem ca nu se mai poate trai in lux ca pana acum pentru ca am ajuns in Scandinavia, si ca in seara asta va trebui sa dormim la cort.
Anulez cererea pe care o facusem pe Airbnb si la care nu primisem niciun raspuns, si normal ca imediat ce luam aceasta decizie incepe sa ploua. Asta e... vom pune cortul pe ploaie.. specialitatea preferata a lui Andrei.

la camping in Helsinki
La 7 ajungem in camping si dupa ce ne instalam, plecam la un supermarket sa ne luam de mancare. Ne intoarcem la camping cu sacosele pline si in loc sa mancam ce am cumparat, Alex scoate slanina si tuica luate la pachet. Avem si ceapa. Nu ne mai trebuie nimic, slana e perfecta si e suficienta cat sa ne saturam si sa mai ramana si pentru alte seri. Sutem probabil cam nationalisti...ceapa cu slana la Helsinki! ce poate fi mai frumos...
De acum incolo, incepe viata in salbaticie. Pentru urmatoarele zile planuim foc de tabara si carne la figaruie... sper sa ne iasa...